Kami adalah makhluk Tuhan yang sederhana tapi punya rasa coklat yang sama...

Monday, July 14, 2008

x-files_aka_hostel life


Hostel..ramai yang ngeri dgr nama ni, sebab banyak dibayangi dengan crita2 seram..well, yeah, hostel's life is so much full with suprises, fun, haunted and even unpredictable situation. hostel life teach me about how we as a human, as a muslim need to be responsible to our god, Allah swt. kat hostel kan peraturan ketat, time solat jak, wajib turun surau. berbanding kehidupan sekarang, sebenarnya hidup kat asrama yang selalu ambil berat bab2 ketuhanan, buat hidup rasa lebih tenang. hehehe, tu, good side living at hostel la.

so, now, let's move on to the negative aka haunted side of hostel. 6 years being there, i can't even remember how many story hppd. tp, dalam banyak2 tu, cuma ada 3 yang kiranya bagi great impact kat aku. kejadian time aku form 2 tu yang agak menakutkan. bayangkan, bilik org yg histeria tu berhdpn dgn bilik aku.tengah2 malam, tiba2 orang2 dibilik tu berlarian kluar dan kami, sebilik terbangun dan nmpk ada org lompat dr katil atas. mula2 kami ingatkan org bilik tu, rupa2nya, yg kami nmpk tu la sebenarnya 'benda' yang mengacau tu. 'benda' tu lebih menyerupai fizikal manusia, tp, berwarna hitam. malam tu jgk, semua student kena perintah berkurung lam bilik dan baca al-quran. benda yang paling aku x lupa, aku rasa cam lucu plak, boleh2nya aku baca yasin smbil lutut begegar. dah pegang lutut tu, tp tetap juga bergegar. kes penakut betul la tu. dalam takut2 tu, sempat juga rumate aku mara sapa2 yang salah tajwid. sot ba drg tu, org dlm keadaan takut, sah2 la baca nda ketentuan kan. tp, bole jgkla aku wat muka slumber, kunun2, kuat iman la tu.wakakakaka..uina, time tu mo p bekamih pun nda berani, yala kan, kot2 dibuatnya terserempak ma antu tu, kan ka naya nnt. selama aku tgal di asrama, ramai yg nmpk benda2 tu semua. ada yang kat toilet, kat tempat jemuran, pembuangan sampah, atas tangki, mcm2 la. tp, thanx god la, aku x pernah nmpk benda2 tu semua. dihimpit benda tu pun, aku x pernah. time tu aku sekeping lg, nda empuk kali kalu dihimpit. hehehehe..
ni plak kes yang sebabkan bantal aku basah lencun dek peluh. ni kes time aku form 5, spm beb time tu. dipendekkan cerita, yang amik paper kimia time tu x smpi 10 orang, which means, cuma ada 10 orang malang yang masih stay kat hostel tu. disebabkan x ramai, jd aku selalu tidur kat bilik kwn, kat basement, bilik aku kat aras 1. selalu aku pertikaikan ngan kwn aku, kenapa pintu bilik aku selalu terbuka, sedangkan b4 aku p bilik kwnku, aku da make sure aku tutup pintu tu rapat2. mungkin bab ketulahan selalu pertikaikan pintu tu, tiba2, sehari sebelum paper kimia, boleh2nya aku amk keputusan tuk tido sendri d bilik tu. punya la kwn aku tekejut, sebab, aku ni kan kategori paling penakut antara semua. ada hati plak tu mo tido sendrik. tp, malam tu kwn aku kasi kwn aku tido kat bilik haunted tu, berdua la kami. malam tu, kwn aku lupa kunci pintu, dia just tutup jak, tp x lock. tengah2 malam, aku rasa midnite kot tym tu, tiba2 aku tbgn, ada org sedang try2, tarik2 pintu bilik. aku beranikan diri buka mata n pndg p pintu.my gad, ada mata sedang renung aku, fuh, peluh, jgn cakapla, nda tgerak ba tgn mo lap peluh..pas jak sesi bertentang mata, lembaga tu hilang n ada bunyi tapak kaki masuk ke dlm toilet. memang sah, yg aku nmpk tu, bukan manusia. pelikkan, time tu bulan puasa, mcmana ada hantu. setahu aku hantu kena ikat time puasa. lgpun, ikut logik, benda tu xpyh tarik2 pintu tu kuat2, sebab kan kwn aku lupa mo kunci. pelik tp benar. pagi tu, banyak giuk2 putih pan bilik aku. aku jd sasaran, sebab mulut cabul mengomen kan.heheheheh
kali kedua bantal aku basah, time kat matrik, sem 2, blok b, aras 1. bilik aku bersebelahan tangga. dalam jam 2 pagi, aku tbgn bab ada bunyi cam orang berlari. br aku mo bgn, tinguk apa yg berlari tu, tiba2, bunyi tu lalu kat tangga dekat bilik aku. tiba2 jgk, dtangga yg sgt hampir ma dinding katil aku, bunyi tu bukan mcm org berlari, tp lebih kepada berlari setempat.pap,pap,pap(camni lbh kurang bunyinya). keras ba bdn aku, tau kali benda tu aku tengah bgn.pastu bunyi troli kena sorong plak lalu pan bilik aku. aku rasa troli mayat jepun kali tu. trus aku pindah p katil kwn aku.sejak aritu, hari2 aku tidur sama kwn aku smpila habis sem.hehehehe, nda aku kisah, kwn ku suka or x, yg penting aku tetap tido berdua sama dia.
impak dr tgal asrama ni la buat aku x berani tidur sorang. di mana2, aku mesti tido berteman, sekatil, lau x sekatil pun, katil susun rapat2. kat ruma sendrik jak aku brani tido sorang. heheheh..cam mana ba crita aku ni, mula2 aku mo wat crita seram, kok jadinya cam crita meluah perasaan plak..huhuhu..ni kata2 perangsang aku tuk sapa2 yg masi stay kat hostel..
" just because ur eyes close, doesn't mean u r safe"

posted by e_1_n@suk4l4t5

14 comments:

k_a_k_a said...

very funny jgk tu pengalaman ko tinggal hostel..tpp btl la jgk tu..hostel mmg menyeramkn..aku pn kan pena tinggl hostel..taula ckit2..lau bab2 histeria mmg wajibla ada yg kena tu..nasib baik aku nda pena kena time tinggl sana..tpp pengalamn yg x dpt ku lupa time aku F5..plajar junior histeria beramai ramai..berjemaah gitu..haha..pnyla menakutkn..kami selaku yg tua la yg kena handle plak..Nway nice stury la crita ko ein..tpp aku rs crita ko nie lucu..hahha

s_u_k_4_l_4_t said...

uina, berjemaah ka..hebat, ada imam?wakakaka..ya ba, aku dgr tempat kamu tu hutan kan ain..hostel kami pun seblah htn..tp, ekceli, yg paling menggemparkan tu yg kacau dak2 junior, tau la, dak junior ni pengutur ckit, bukan cam kami dak senior.heheheh..kena kaco bunian ba drg, siap dilemaskan lam kolam bunian n kena panah gik..sandi eh, tp skali jak aku lwt aras drg..malas mo cmpur kenen, duhal, takut drg men2, kang sia2 usaha yg dicurahkan, chewah..uit,blok kta d matrik ba, blok bebas crita hantu kan, tp ble plak aku kena gtu, time2 kita gawat air tu, fuh, seb baek aku x sempat nyubuk luar, lau nda, sah2 pingsan pan bilik..huhu, ko gik wat crita, aku komen..hehehehe..cam kita2 jak yg post cni ni

k_a_k_a said...

imam?? wakaka..sot.yup ada hutan tu belakang asrama perempuan. duii..tambirang kamurg aa senior pembersih kenen..hahah..btl kaitu mls mo lawat aras junior?? @ takut tu?? wakaka..blok kamurg tu yg berantu sana..ko kan blok B aku blok C..hahaha..blok C ok jak..warden kami pn best2 nie sporting..kasi jilis nie kenen..hahah..warden blok kamu tu diktator..hahah..cuma aras aku tu ada bbrapa buah bilik d kosgkn..dgr2 keras kenen bilik tu..kwnku lalu sana p blok D ada kunuk dia dgr urg mengilai..n suara bdk2 dlm bilik tu..tpp aku lalu sana teda pa2 pn ku dgr..cehh..tambirang nie kunuk..hahah..ya kita jak yg aktif nie d blog..sukalat plg aktif..terlibi hormon kali..wakakak

s_u_k_4_l_4_t said...

blok c ka plak ko..wakakak, blok behantu tahap gaban kamu tu..mana tu antu mo ngilai time ko lalu, sebab ko lalu dgn niat dgr sora dia..huhuhu, kompomla antu sembunyi lau gtu..ehem, ku dgr2, blok kamu kena kasi arahan supaya susun katil rapat2..ya ka tu??wakakak, kenen takut kena serangan antu..komen ckit..

k_a_k_a said...

wakakak..sot..dr mn ko dgr crita dongeng tu?? manada arahan gitu pn..hahaha..rilek jak kami smua..katil maintain sendri2..blok lain tu ko dgr kali..hahah...sama blok ko tu sama c nurul..ko pena terserempk diaka?hahaha..

s_u_k_4_l_4_t said...

uina, pemes ba crita tu..suda ku jaja crita blok kamu p junior2..wakakaka.
erm, tu la kan, dr td aku try2 test pikir, pna ka aku jumpa c pumm...cam nda pernah ooo..slalu nmpk d kuliah jak..trip2 baik kan duduk depan..huahuah..pumm, lau ko bc, jgn mara aa, tertype tu, bukan sengaja ku type..kembali kepada crita asal, heheh, secara ringkasnya, blok c, blok berhantu, blok d, blok mabukan, blok b, bebas, bersih dr semua kotoran, blok a, ni aku kurang pasti..sekian.

k_a_k_a said...
This comment has been removed by the author.
k_a_k_a said...

manada pitnah tu..crita dongengan gitu..haha..alalala pumm..nda c ein prasan ko..(batu api).haha..manada blok C blok berantu..teda pn antu sana spjg 2 sem ku sana..hayalan ko jak tu..wakaka..Blok B bebas kenen bersih kenen..padahal sama jak..haha..Blok A blok plg sunyi..haha..cam ada kenduri arwah sana tu tau..haha..aku p bilik kwn d blok A jam 8 mlm aduii..mcm cam 2 pagi nie..smua pintu bilik tertutup..sunyi gilak..cam ada kenduri arwah nie..menyeramkan..kali klu kena culik pun nada urg perasan..haha..ndak mcm blok C blok plg riuh..haha..semua ndak suka tutup bilik..cam pasar nie..wakaka..jam 2 pagi baru mula senyap..haha..itu baru siuk..ndak sunyi..heheh

s_u_k_4_l_4_t said...

uina, pas ko sebut br aku perasan.ya ba, blok a tu, kalah2 suasana kenduri arwah..seram kan, sunyi ni, cam teda urg.dahla tu, banyak ijo2 lumut, berair lg tu, yay, cam crita lam the ring ni..pernah tu aku p sana malam, sendri ni p bilik kwn..uina, toleh kiri kanan depan belakang ba aku jalan.takut nnt tiba2 ada lak 'kwn'ku ikut blkg.wakakaka..blok kamu lak pemes crita antu, tp, slalu tu aku p toilet blok kamu malam2 buta, yg d bawah tu la..teda feeling pun..ntah sapa2 la pandai2 kasi kluar crita ngarut tu..

jira said...

uiks panjang juga citer kamu d sini ni..hehe

s_u_k_4_l_4_t said...

ya ba jira..lau ko rajin, ko smbg crita antu kat cni..teda kerja ni, boring, so, baek lepak2 ngumpat d blog ni.hehehe..

pumm said...

uina..nsib baik ak baca2 pa kmurang komen d bwh..lau x..natau bha diri d uluk..huhuhu..smpai ati ko ein..kaka lg..batu api..

cita sal antu ka..nada ak dgr sal antu d asrama oo..5 taun d smk..1 taun matrik..4 taun d u..tgl asrama..nada pon..hahahaha

mega_ascii said...

uits..pumm..tambirangmu la nada..stahu aku rumah kamu kat kf..final year tu la antara haunted hse kat kf..nda mo ngaku gik ba..

Ron Veronicazo said...

naa.. aku pun pernah tinggal d hostel jg muahaha.. ada jg la pengalaman ngei macam ko wahaha..